Saturday, October 17, 2009

0+0+1+10=23






aper kena mengena dgn tajuk ni???
actually aku nk share kehepian aku kt cni...hihi.
16/10/2009
tercatat sebuah bingkisan kenangan terindah dlm hidup aku..
bangun seawal 3.30 pg buat persiapan untuk ke sungai dua,penang..
naik bas kul 5.30 dgn keadaan yang separuh rela ckit la..
tp aku dpt tahan mata aku dgn mkn propolis yg yaya kasi..
smpai je kt kdsp,kitorg breakfast mee goreng+ telur yg BDI msk..
sedap sgt2 BDI,thanks sbb selalu xhampakan kami dgn air tgn yg enak2..
then,kitorg bergerak ke lapang sasar sgai dua yg xjauh dr kdsp n usm..
smpai jek,kitorg diberi oleh GIketerangan ttg cara2 d lgkah keselamatan semasa menembak nt..
semua org amek perhatian time tuh sbb masing2 blur n nervous coz xpernah g menembak especially tahun 3,intake kami la..
intake 13 da pernah menenmbak so,no hal la bg dorg..
then kami diminta beratur
n yg pastinya kami yg blur nie dpt detail 1st,
aku yg blur ni n takut 2 ikut je la arahan yg dibagi oleh GI(group instruction)..
aku da xpikir ape2..
yg penting aku siap cepat d rehat cepat...xkira la nk fokus kt sasaran sebenar ke x..
n aku kena tembak smpai hbs 20 peluru tu...
detail 1st tu terdiri dari:
1-ijat
2-shark
3-dien
4-kinah
5-aku
6-yaya
7-hana
8-ika

selepas memasukkan magazine yg berisi peluru,GI memberi arahan menembak dgn masa sendiri..
masing2 menunggu sape yg akan mmbt tembakan pertama dlu...
selepas org lain menembak..
aku pun ape lagi...
tangan cam automatik menekan tanpa henti....cam best jer...
biler dgr bunyi n bau senapang tu..."pom...pom....pom..."
akhirnya aku sedar peluru aku da habis,
cam xcayer je
rasa cam ckit je td aku tembak..
n aku toleh kiri dan kanan..
aku yg paling awal hbs...
sementara menunggu dorg habis dengan menongkat dagu mcm nk posing amek gmbar...
akhirnya 1 persatu kehabisan peluru dan akhirnya kinah jd penutup tirai untuk detail 1st...
lepak2 kt depan pondok urusetia..
dien gtau result da kuar...
without expectation aku dpt
0+0+1+10=23 points
sygnya mane yek 9 lagi peluru aku tu..
aku tertembak burung ker or tebing pasir ke atau pokok kelapa kt atas bukit tu..
tp xpela,percubaan yg baik even baru 1st time pergi menembak...
syok sgt2 n rs teruja sbb detail kami pun ant.yg ok2 matanya...
so,jgn pertikaikan kelemahan n kekuatan org
coz semua org ad kekurgn n kelebihan sendiri..
lepas tu kami diberi peluang merasai GPMG...
yg terpilih waktu tu..
1-gee
2-udin
3-dien
4-ijat
5-kapal
6-ika
7-kinah
8-aku

dgn bunyi yg amat kuat n senjata yg besar cam rainbow tuh..
tekan jeler..
xkena pun,xnmpak sasaran ktner...huhu.
yg ganasnyer rumet aku sendiri yaya
setelah kami paksa suh rasa..
dia plak yg dpt tolak helmet tu..
mantap sih..
papepun syabas buat diri sendiri n sume yg ada pd masa tuh...
kpd kwn2 yg xdpt hadir time tu especially "ngelina jolie"
sem dpn tn.thomas cdg nk wat lg..
so,dont be sad okey....

No comments:

Post a Comment